Το Xafari και το Xyber έχουν και τα δύο πετάλια, αν και στο δεύτερο δεν φαίνονται πολύ σημαντικά…
Όσον αφορά τους πρωτοπόρους στην προσωπική ηλεκτρική μεταφορά, λίγα ονόματα είναι τόσο αναγνωρίσιμα όσο το Segway. Η μάρκα είναι κυρίως γνωστή για το προσωπικό της μεταφορικό μέσο που ισορροπεί αυτόματα, το οποίο κυκλοφόρησε το 2001. Προχωρώντας γρήγορα στην CES του 2024 στο Λας Βέγκας, το Segway μόλις αποκάλυψε δύο νέα ηλεκτρικά δίτροχα για την αμερικανική αγορά – το Xafari είναι ένα πλήρως αναρτημένο, με πλάτη ποδιών, ηλεκτρικό ποδήλατο που απευθύνεται σε καθημερινούς εργαζομένους και εραστές του ελεύθερου χρόνου, ενώ το Xyber είναι ένα κομψό cruiser που θολώνει τα όρια μεταξύ ηλεκτρικού ποδηλάτου και ηλεκτρικού μοτοσικλέτας, με έμφαση στο δεύτερο.
Όταν το Segway παρουσίασε το μεταφορικό του προσωπικό ισορροπημένο (PT), επιδίωξε να επαναστατήσει την προσωπική κινητικότητα. Παρά τον αρχικό ενθουσιασμό, η εταιρεία αντιμετώπισε δυσκολίες με την ευρεία υιοθέτηση λόγω διαφόρων προκλήσεων, οδηγώντας στην εξαγορά της από τη Ninebot, μια κινεζική εταιρεία κινητικότητας και ρομποτικής, το 2015. Αυτό σηματοδότησε μια σημαντική μετατόπιση στη στρατηγική του Segway, επικεντρώνοντας περισσότερο στην αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτροκινούμενων πατινιών. Το PT ανήκει πλέον στο παρελθόν από το 2020, όταν η παραγωγή του σταμάτησε.
Αυτά τα δύο νέα μοντέλα ηλεκτρικών ποδηλάτων αποτελούν ένα νέο κεφάλαιο για την Segway. Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν μια σειρά καινοτόμων χαρακτηριστικών, συμπεριλαμβανομένης της Ενεργής Αντίληψης του Σκηνικού, η οποία προσαρμόζει τις ρυθμίσεις ισχύος, φωτισμού και ασφαλείας βάσει των οδικών συνθηκών και της αλληλεπίδρασης του χρήστη.
Υπάρχει συνδεσιμότητα με εφαρμογές υγείας, τις πλατφόρμες δικτύωσης της Segway-Ninebot και προηγμένη παρακολούθηση δεδομένων για την καταγραφή χιλιομέτρων, ταχύτητας και κατανάλωσης θερμίδων.
Επίσης, έχουν μέτρα κατά της κλοπής, περιλαμβάνουν κρυφούς κλειδαριές στον πίσω τροχό, κινητές ειδοποιήσεις, GPS και συναγερμούς βάσει της τοποθεσίας.
Ένα ενιαίο έξυπνο κόκπιτ σχεδιάστηκε για να βελτιώσει την εμπειρία του χρήστη με ενσωματωμένες εφαρμογές, ηλεκτρονικά ηχεία, αισθητήρες φώτων, αναπαραγωγή μουσικής και πλοήγηση σε ένα έγχρωμη οθόνη.
Όπως πάντα, είναι προκλητικό να αναρωτιόμαστε αν όλα αυτά είναι πραγματικά απαραίτητα σε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο. Εάν όλη αυτή η τεχνολογία βελτιώνει την εμπειρία του αναβάτη, την ασφάλεια και αυξάνει την ασφάλεια του αναβάτη, τότε είναι εξαιρετικό – αλλά τι συμβαίνει όταν κάτι αναπόφευκτα πάει στραβά;
Το Xafari της Segway
Το Xafari είναι ένα ηλεκτρικό ποδήλατο για όλα τα εδάφη, κατάλληλο για καθημερινή χρήση ή αναψυχή, με ένα πλαίσιο που επιτρέπει την είσοδο με βήμα, διπλή ανάρτηση, ελαστικά 26” x 3” και υδραυλικά φρένα. Το σύστημα ταχυτήτων είναι ένα αρχικού επιπέδου Shimano Altus 7-ταχυτήτων, και εκτός από την προαναφερθείσα τεχνολογία Ενεργής Αντίληψης του Σκηνικού, η προδιαγραφή δείχνει αρκετά συνηθισμένη.
Υπάρχει ένας κινητήρας 750W με γρανάζια στον πίσω κύλινδρο και μια μπαταρία 913Wh (που είναι πολύ κοινή για ηλεκτρικά ποδήλατα στις ΗΠΑ). Διαθέτει επίσης ανίχνευση ροπής για βοήθεια στην πεντάλα και μια μέγιστη ταχύτητα 28 mph, κάνοντάς το ένα ηλεκτρικό ποδήλατο κλάσης 3 στις ΗΠΑ.
Όλη αυτή η τεχνολογία θα επιφέρει επίσης ένα σημαντικό βάρος, και θα υποθέσουμε ότι το Xafari ξεπερνά τα 30 κιλά.
Το ποδήλατο διαθέτει γρήγορο φορτιστή, και η Segway υποστηρίζει ότι θα φορτιστεί σε περίπου τέσσερις ώρες. Όσον αφορά την αυτονομία, διεκδικούνται 40 μίλια, που φαίνονται λογικά για μια μπαταρία και έναν κινητήρα αυτού του μεγέθους.
Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, όπως πάντα, είναι πολύ αισιόδοξες. Από 4 πόδια 11 ίντσες έως 6 πόδια 3 ίντσες. Κοιτάζοντας τις διαστάσεις αυτού του ποδηλάτου, θα έλεγα ότι αυτό είναι πολύ αστείο στο κάτω άκρο.
Segway Xyber
Το Xyber είναι περισσότερο ένα ποδήλατο crossover, που ακολουθεί τη γραμμή μεταξύ ηλεκτρικού ποδηλάτου και ηλεκτρικής μοτοσικλέτας. Είναι ένα πολύ ωραίο μηχάνημα, και το στιλ υποδηλώνει ένα flat tracker της δεκαετίας του 1970.
Η ισχύς παρέχεται από έως και δύο μπαταρίες με συνολική χωρητικότητα 1.440Wh, προσφέροντας ένα δυνητικό εύρος 95 μιλίων.
Είναι οπωσδήποτε περισσότερο μοτοσικλέτα παρά ηλεκτρικό ποδήλατο. Τα πεντάλ είναι μια μεταγενέστερη σκέψη, και μπορείτε να το πείτε από το μικρό μπροστινό γρανάζι ότι αυτό δεν είναι σχεδιασμένο για να πεταλιάζεται πολύ.
Δεν είναι διαθέσιμες πληροφορίες για την ισχύ του κινητήρα, αλλά η απόδοση μιλάει από μόνη της. Με διατεθειμένη ροπή 175Nm και εντυπωσιακή επιτάχυνση 0-20 μίλια ανά ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα, ο μεγάλος κινητήρας μετάδοσης πρέπει να παράγει τουλάχιστον 3kW.
Για επιπλέον άνεση, υπάρχει μια μεγάλη ανάποδη πιρούνα μπροστά με 120mm ταξίδεμα και η μονόσκαλα πίσω ανάρτηση έχει επίσης ταξίδεμα 120mm. Για φρενάρισμα, υπάρχουν δαγκάνες φρένων με τέσσερις εμβόλους και μεγάλοι δίσκοι.
Μου αρέσει το στυλ αυτής της μοτοσικλέτας, αλλά καταλαμβάνει ένα πολύ εξειδικευμένο κομμάτι της αγοράς. Η τιμολόγηση δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα, και είμαι σίγουρος ότι δεν θα είναι φθηνή. Η X260 e-motocross μοτοσικλέτα της Segway είχε μέτρια επιτυχία και κόστιζε πάνω από 6.000 δολάρια.
Συμπέρασμα Και οι δύο αυτές μοτοσικλέτες φαίνονται ενδιαφέρουσες (και με ονόματα που θυμίζουν χαρακτήρες από το Matrix, πρέπει να είναι). Νομίζω ότι κάποιες από τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται είναι υπερβολικές για αυτό που θα έπρεπε να είναι ένας σχετικά απλός τρόπος μεταφοράς. Παρ ‘όλα αυτά, είμαι βέβαιος ότι οι Xafari και Xyber θα είναι δημοφιλείς μεταξύ ενός συγκεκριμένου δημογραφικού ομίλου με χρήματα να ξοδέψει και αδυναμία σε τεχνολογικά gadgets.
Στην ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, αυτές οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες θα είναι διαθέσιμες μόνο στις ΗΠΑ, και δεδομένων των εξόδων και των ταχυτήτων κορυφής των κινητήρων, πιστεύω ότι είναι απίθανο να βρουν τον δρόμο τους στις ακτές του Ηνωμένου Βασιλείου σύντομα.