Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η κούρσα προς την ηλεκτροκίνηση αφορά και είναι περισσότερο εμφανής στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αλλά καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προχωρούν και αρχίζουν να εδραιώνονται παγκοσμίως, μια σειρά από άλλες λύσεις μικροκινητικότητας που χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια ως κύριο μέσο τροφοδοσίας αρχίζουν να κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος.
Μία από τις πιο δυναμικές τέτοιες κατηγορίες μικροκινητικότητας είναι αυτή των ηλεκτρικών ποδηλάτων. Ο τομέας έχει αρχίσει να αναπτύσσεται τώρα γρήγορα, και όχι σε μικρό βαθμό χάρη στη συμμετοχή πληθώρας νεοσύστατων αλλά και πιο καθιερωμένων ονομάτων στον κλάδο, με τη Yamaha να βρίσκενται στο επίκεντρο, χάρη στη μακραίωνη παράδοση και τεχνογνωσία της.
Η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε στις αρχές του περασμένου έτους τη στρατηγική της με όνομα Switch ON, δηλαδή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, προκειμένου να ενδυναμώσει τη παρουσία της και να αναλάβει ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς των μέσων ηλεκτρικής μικροκινητικότητας.
Από τότε που ανακοινώθηκε το σχέδιο της, τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά, καθώς η παρουσία της στο κλάδο έχει ενισχυθεί μέσω της κυκλοφορίας διάφορων ηλεκτρικών σκούτερ και ποδήλατων, με την πιο πρόσφατη κυκλοφορία της να είναι τα Booster.
Τα Booster, τα δύο νέα ηλεκτρικά ποδήλατα «αναπτύχθηκαν στην Ευρώπη για να καλύψουν την ταχέως αυξανόμενη ζήτηση για καθαρές, ήσυχες και προσβάσιμες αστικές λύσεις μεταφοράς».
Το πρώτο ποδήλατο της σειράς ονομάζεται Booster Easy. Είναι εξοπλισμένο με ένα ελαφρύ πλαίσιο από αλουμίνιο, τροχούς 20 ιντσών, μια αποσπώμενη μπαταρία 630 Wh, με την κίνηση να εξασφαλίζεται από το ηλεκτρομοτέρ Yamaha PW-S2 με ροπή 75 Nm. Μάλιστα με την υποβοήθηση από τα πεντάλ, είναι ικανό να φτάσει τελική ταχύτητα ως και 25 χλμ/ώρα.
Το «αδερφάκι» του ονομάζεται απλά Booster και πρόκειται για S-pedelec. Η Yamaha λέει ότι είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το Easy, μέχρι και το πλαίσιο, αλλά υπάρχει μια βασική διαφορά όσον αφορά τις δυνατότητες τους, καθώς μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα ως και 45 χλμ./ώρα.
Όσον αφορά την αυτονομία, ένας αναβάτης περίπου 75 κιλών, μπορεί να φτάσει με την λειτουργία Eco μέχρι και τα 120 χλμ. Από την άλλη, η λειτουργία High, αν και αυξάνει την απόδοση, μειώνει στο μισό την αυτονομία, άρα και την απόσταση.
Και τα δύο έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι οι πνευματικοί διάδοχοι και να φέρνουν ένα άρωμα των μοντέλων της δεκαετίας του 1980 και του 1990.
Η Yamaha αναφέρει ότι τα δύο νέα ηλεκτιρκά ποδήλατα Booster θα ξεκινήσουν να είναι διαθέσιμα τον Ιούνιο, σε δύο χρωματικές επιλογές, Cyan Solid Aqua και Dark Gray Metallic. Η τιμολόγηση για τα Boosters δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί.
Πηγή: autoevolution.com