Η Yamaha δεν φοβήθηκε ποτέ να διευρύνει τα όρια του σχεδιασμού, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι δύο πολύ εντυπωσιακές ιδέες ηλεκτρονικών ποδηλάτων κάνουν πρεμιέρα στην έκθεση Japan Mobility Show. Το Y-01W AWD είναι ένα “all wheel drive” (όπως υποδηλώνεται από τη συντομογραφία), ενώ το Y-00Z MTB είναι ακόμα πιο εξωστρεφές, καθώς είναι το πρώτο e-bike που συναντάμε ποτέ με υδραυλικό τιμόνι.
Yamaha Two Wheel Drive, της Yamaha
Η κίνηση σε όλους τους τροχούς του Y-01W AWD επιτυγχάνεται, φυσικά, με δύο κινητήρες, έναν ογκώδη μεσαίο κινητήρα που κινεί τον πίσω τροχό και έναν μπροστινό. Αυτά συνδυάζονται με διπλές μπαταρίες όχι και ιδιαίτερα κομψό μηχάνημα.
Γιατί δύο τροχοί; Για να μην τα πολυλογώ, η Yamaha έχει ιστορικό στην παραγωγή μοτοσικλετών με κίνηση στους δύο τροχούς (αναζητήστε στο Google το Yamaha WR 450F 2-trac για ένα από τα πιο διάσημα παραδείγματά της) και, αν και ποτέ δεν είχε εμπορική επιτυχία, οι αναβάτες επαινούσαν την ανώτερη επιτάχυνση και πρόσφυση σε μαλακές συνθήκες. Έτσι, με το αποδεδειγμένο μηχανολογικό υπόβαθρο στον τομέα αυτό και την επιθυμία να αφήσουν ακόμη μεγαλύτερο στίγμα στον κόσμο των ηλεκτρονικών ποδηλάτων, δεν είναι εντελώς περίεργο που εξερευνούν μια τέτοια τεχνολογία.
Προφανώς το AWD concept μοντέλο αναμένεται να ταξινομηθεί ως speed pedelec στην ευρωπαϊκή αγορά, που σημαίνει υποβοηθούμενες ταχύτητες έως και 28 μίλια/ώρα. Με τη δυνητική επιπλέον ισχύ και απόδοση σε μια τέτοια σχεδίαση, είναι μάλλον λογικό να στοχεύει στον αναβάτη με υψηλότερες ταχύτητες που επιθυμεί συγκινήσεις, δεδομένων όσων μόλις είπαμε παραπάνω για τις τεράστιες δυνατότητες απόδοσης των δικύκλων στις μοτοσυκλέτες της Yamaha.
Yamaha Power Steering, της Yamaha
Ενώ το Y-00Z MTB μοιάζει κάπως με ένα συμβατικό full-on e-MTB, είναι στην πραγματικότητα ένα πολύ πιο αντίθετο θηρίο και μπορεί να αφήσει τους οπαδούς της πιθανής μελλοντικής τεχνολογίας ηλεκτρονικών ποδηλάτων να ξύνουν τα κεφάλια τους.
Δεν είναι το γεγονός ότι έχει μια ελαφρώς αντισυμβατική και μάλλον κιτ μεσαίας μονάδας που κάθεται ξεχωριστά από τις στροφάλους, αλλά το γεγονός ότι, προφανώς, η περιοχή των μπροστινών ακουστικών περιέχει μια μονάδα υδραυλικού τιμονιού.
Δεν υπάρχουν άλλες τεχνικές λεπτομέρειες, αλλά καθώς το υδραυλικό τιμόνι συνδέεται συνήθως με πολύ βαρύτερα οχήματα, όπου το να φτιάξεις το φως του τιμονιού είναι πολύ σημαντικότερο, δεν είναι αμέσως προφανές γιατί η Yamaha έχει βάλει αυτό το είδος τεχνολογίας σε ένα ηλεκτρονικό ποδήλατο – ίσως σαν να επιδεικνύεσαι….
Ο τροχός του ηλεκτρονικού ποδηλάτου της ιστορίας γυρίζει ξανά;
Η Yamaha διαδραμάτισε απολύτως καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη των σύγχρονων ηλεκτρονικών ποδηλάτων και συγκεκριμένα των pedelec. Το “Vehicle A” του 1990 ισχυρίζεται ότι είναι το πρώτο αληθινό ηλεκτρο-υβριδικό όχημα στον κόσμο – δηλαδή ένα όχημα που παράγει ισχύ κινητήρα ανάλογα με την ανθρώπινη σωματική εισροή, στην προκειμένη περίπτωση τη δύναμη του πεντάλ.Υπό αυτή την έννοια, επινόησαν το σύγχρονο pedelec και έθεσαν το πρότυπο για κάθε μετέπειτα εξέλιξη – ειδικά καθώς η τεχνολογία τους έγινε αποδεκτή ως ποδήλατο από τις ιαπωνικές αρχές και με τη σειρά της στην Ευρώπη.
Μετά τις αρχές της δεκαετίας του 1990, η Yamaha έχασε έδαφος από την Panasonic και, αργότερα, από την Bosch και τη Shimano, αν και οι μεσαίες μηχανές κίνησής της χρησιμοποιούνται ακόμη σε μεγάλο αριθμό από εταιρείες όπως η Haibike και η Giant.
Όσον αφορά την τεχνολογία αιχμής για τα ηλεκτρονικά ποδήλατα, η Bosch είναι αναμφισβήτητα αυτή που κάνει σήμερα το γύρο του κόσμου με το Smart System, το οποίο περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως ηλεκτρονικό κλείδωμα και ρυθμιζόμενο ABS (σε επιλεγμένα μοντέλα). Είναι ενδιαφέρον ότι η Yamaha επέλεξε εξελίξεις με σημαντικά στοιχεία υλικού καθώς και, αναμφίβολα, πολύπλοκο λογισμικό.
Ωστόσο, το πολύ ενδιαφέρον λανσάρισμα της σειράς Booster από τη Yamaha και τα τελευταία πρωτότυπα “μελλοντικής τεχνολογίας” από την Ιαπωνία μπορεί να προαναγγείλουν ότι θα αφήσουν για άλλη μια φορά το στίγμα τους στην ιστορία του ηλεκτρονικού ποδηλάτου.
πηγή: ebiketips.road.cc